לשכב על הבטן ולהרים את הראש – למה זה חשוב?


~~~~~~~~~~

הרמת הראש היא התנועה המובילה להתהפכות, זחילה, ישיבה, עמידה והליכה. כשתינוק נולד, משקל הראש מהווה כשליש ממשקל גופו, מכאן שלא כ"כ פשוט להרים אותו. עם זאת, אם נאפשר לתינוק זמן שכיבה על הבטן במצב ערות כבר בשבועות הראשונים לחייו, הוא יתחזק בהדרגה. בתחילה רק שרירי הצוואר עובדים אבל בהמשך גם השרירים הזוקפים של הגו, חגורת כתפיים ואפילו האגן והרגליים משתתפים בהרמת הראש.
איך נעודד שכיבה על הבטן? הביאי את המרפקים של התינוק מתחת לכתפיים, ועטפי בכפות ידייך במגע עמוק, אם הרגליים מתרוממות באויר לחצי אותן בעדינות אל המשטח, שכבי מול התינוק כשפניך קרובים ודברי אליו או שירי לו, השכיבי אותו עליך בטן אל בטן כך שירים את הראש ויראה את פניך.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.